tisdag 22 februari 2011

Sitter på en pall i stallet och njuter

Just nu sitter jag som ni läste på överskriften i stallet på en pall och mobilbloggar lite :)
Om jag nu börjar med att skriva om gårdagen. Så montera mammma Märta ( den nya) i kanske 10 minuter pch hon var lugn och fin. Sen hoppa jag upp och red kanske i 20 minuter. Skritta bara eftersom min arm är som det är och jag vill inte trava eller galoppera iväg på halvlånga tyglar på en för mej okänd häst :) gick bra iaf. Sen red jag Lillen. Skulle bara skritta på han med men jag tänkte jag rider på en liten grusväg en bit i skritt och sen jobbar han i skritten i paddoken. Men lillen hade lite svårt att fatta att han skulle gå på 4 ben och inte 2 så när jag enkligen fått iväg han och allt var jag så himla arg på han så jag gick upp till stallet och hämta en graman (som lite hjälp till min arm eftersom jag inte kan knyta den ordenkligt) och red honom i alla gångarter i paddoken. Och han var ganska fin men det gjorde fett ont.

Nj har jag precis lockat alla boxar(4st) och fixat lite. Hanna rider just nu palle och se. Ska hon nog rida candis och lillen så han får gå ett riktigt hårt pass idag:) själv ska jag skritta Märta kanske ger mej på lite trav med :) får se vad min arm tycker om det :) och så måste jag fixa klart stallet med vatten och det :)

Ska försöka få upp bilderna från igår idag eller imorgon här på bloggen med :)
/hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar