lördag 9 april 2011

Hilda svarar..

Hur började det:
1. På vilken klubb började du rida? fick min första häst när jag döptes, så jag har alltid ridit hemma i stort sätt. Eller när jag var 3-4 började jag rida på en liten ridskola, stall bia, men oftas med  privathäst.
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag?: ojojoj, var ska jag börja? först och främst är det väl "tackvare" mejsjälv och min försiktighet, gjort att jag tagit små steg framåt och ibland bakåt med. Sen är det ju helt klar alla hästar jag haft. Alla har vart helt olika, har haft 14-15 egna hästar och ridit/tävlat en del andra med så helt klart är det väl det som format mej mest. Sen självklart tränare med. Har tränat för väldigt många. Allt ifrån outbildade till proffsryttare. Men dom som gjort störta intryck på mej måste nog vara Roshita Gäfvert, William Nilsson Fryer och mamma.
3. Vilken häst har lärt dig mest?: Herregud! vilket svår fråga, alla har lärt mej så sjukt mycket oavsätt om jag hatat eller älskat hästen. Men den som jag faktiskt tror det är måste nog vara Little Boy. Inte det minsa "åka med häst" men ändå fått framgång.
4. När började du tävla högre än klubbtävlingar?: hmm, är klubbtävlingar typ cm hoppningar? jag börja rida lokalt kanske 2004.
5. Vilken häst har du mest placeringar med?: Vet inte exakt. Inte så att jag räknat men Little Boy eller Candis.
Dressyr:
1. Vem är den mest utbildade häst du ridit?: oj, självklart minns jag inte nu vad hästen hätte, men Galle kallades han. Tävlad jättehög dressyr (är värdelös på klassnamn) men högt var det. Fick hoppa den med och hoppa 130 utan att blika och det gick jättehög dressyr.
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?: Candis :) starta en liten klubbtävling en gång kom 2 av 3 starter :)
3. Vad är det svåraste program du ridit?: endast en gång och det var LB någonting :)
4. Vad tävlar du för klasser?: inga dressyr :)
5. Vad har du tagit för placeringar i år?: -

Hoppning:1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?: Hoppat som högst 130-135 men många hästar, Candis, Lillen, Galle (dressyrhästen) och säkert fler :)
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?: Lillen kanske 120-130
3. Vad tävlar du för klasser?: på b ponny - MSV B c ponny - La häst 115 cm :)
4. Vad har du tagit för placeringar i år?: inga :) endast ridit en tävling desutom så hoppas att det blir någon i år :)
5. Vilken klubb föredra du att tävla hos?: ojoj svår fråga, gillar åby, skogslotten, mjölby, vad jag kommer på nu.
Häst:

 1. Vem är den hetaste hästen du ridit?: beror hur man deffinerar het , med tror nästar meggie (som jag ridit en längre period´, inte en enstaka gång)
2. Vem är den starkaste hästen du ridit?: Måste nog vara Lillen tror jag (som jag ridit en längre period, inte en enstaka gång) men börjar vänja mej om man säger så
3. Vem är den minsta hästen du ridit?: dalhman(som jag ridit en längre period, inte en enstaka gång)
4. Vem är den största hästen du ridit?: Lillen under längre period
5. Vem är den häst du tog grönakortet på?: Andvände inte hästen då(?)
6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr?: Candis
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning?:loklat Charm
8. Vem är den häst du tog din första placering med?: Star
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med?: hihi Candis(tror jag), var ett tag sen
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med?: Div II - Charm och star, Div I - Little boy, kanske Candis, Elit- vart reserv med Little Boy.
Antingen eller:
Häst - Ponny saknar ponnytiden och framförallt ponnytävlingarna men häst är nog mer jag.
Dressyr - Hoppning gillar träna dressyr men tävling/vad jag vill satsa på hoppning
Utomhus tävling - Inomhus tävling  förr tyckte jag tvärttom
Satsa för seger - Fis rida  jag rider för min egen seger, om det innebär att vinna klassen eller vara nolla eller kanske bara vara mjuk i handen
Vitt schabrak - Personlig färg
Ridstövlar - Chaps
Spilta - Box
Spån - Halm
Räcke - Oxer beror helt och hållet på
Kompisar i hagen - Ensam beror på häst

1 kommentar: