onsdag 13 april 2011

Tre hästar rida, Mina älsklingar hoppade

Nu är jag inne igen, eller har käkat och duschat. Nu väntar jag på Big brother. Som börjar när som. kommer ju ta 100 år att skriva dett inlägg när jag ska se det samtidigt. Får skriva i pauserna.
Till det roliga nu då, till Hästarna.
 Gick ju ner till stallet vid halv 5 ungefär. Mocka och fixa allt annat till Märta och Lillen. Sen gjorde jag iordning Märta, klippte svansen lite på henne, den släpa i marken när jag borsta ut den, med glansspray och grejer.
 När jag red fram gick det väl sådär. Hon var väldigt spend och jag hade svårt att slappna av. Så fortsatte det lite när jag hoppa fram, men sen blev det jättemycket bättre. Hoppa först en bana på kanske 80-90cm och sen en bana på 1meter. Avsluta med att hoppa lite enstaka hinder på 115 cm :) Kändes jättebra.
Gjorde iordning henne och drack en halv energi dricka. Kändes som det behövdes efter 1 timmas ridning och i väntan på nästa timma.

Gjorde iordning Lillen och red fram han. Red fram på graman, jättefin. Men vet inte hur jag ska sammanfatta hur han är. Går inte beskriva. Finns inga ord. Han är helt enkelt kaos, hela han! Han var/är som en lite ponny som är galen! När jag hoppa fram drog han som jag inte vad, och sen hoppa jag en linje med 3 galoppsprång, hindrena la på 90 kanske, och han hoppar på 2 galoppsprång idioten. Tog ett tag innan han lyssna. När han väl börja göra det red jag lite linjer räcke, oxer 4 galoppsprång. Hoppa ungefär på 120, 125 cm :) Sen hoppade jag bana på 115 cm. Och av slutade med att hoppa några högre språng. Tillslut la hindret på 140 cm. Fett stolt att jag hoppa det eftersom jag är så hilma höjdrädd.

Gjorde iordning Lillen och HUgo Palle så red jag Palle ett kortare dressyr pass. Red mycket tempoväxlingar, skänkelvikningar och volter. Kom in från stallet vi 9.
Nu har jag även kollat BB klart var tvungen att se det och mitt i allt la min dator av. Pappa försöker laga den nu. Hoppas det går bra annars dör jag...

Tyvärr blev det inga bilder :/ 

/Hilda 

1 kommentar:

  1. Josefine Karlsson14 april 2011 kl. 13:02

    Han är ingen idiot han är ju världens klokaste och mysigaste häst. Han gör ju allt man ber om. Ge han ordentligt med motion och stretchning bara så ska du se det löser sig!:)Inte bli arg om han har för mkt energi.:) / Jossan :)

    SvaraRadera