lördag 30 april 2011

Lördag kväll.

Har just nu jättetråkigt...
Hugo är hos en kompis, mamma snackar i telefon som vanligt och pappa kollar på något tråkigt program.
Men rätt skönt att ta det lite lugnt ikväll. Eftermiddagen har vart bra. Har läst ut en bok jag började med i torsdag. Eller läste i torsdags och idag. I stallet tog jag det jättelugnt och myste med märtis massa, och så longera jag henne. Gick bra men blev skapligt yr i huvudet. Borsta även Lillen med och gjorde det vanliga i stallet. Anledningen till att jag Lillen vilar nu är för att han är så smal och har vart hela vintern. Fast han har haft fri tillgång till hö och massa annan mat men nu är det nästen värre så han får vila och få mycket mat så han kan äta upp sig lite. När han inte kan andvända maten att lägga på sig kan han ju inte muskla sig häller. Blir nog bra tror jag. Nu när han får vila 1-2 veckor och så har vi ökat hans foder ännu mer.
Nej nu går jag och lägger mej och kollar på gårdagens big brother avsnitt jag missade. Imorgon är det stallet och Ev sharpman. Och så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar