måndag 11 april 2011

Inkommen från stallet

Kom in från stallet för 10 minuter sedan. Blev ju somsagt hela eftermiddagen där + mötet.
Först när jag kom ner mocka jag båda boxarna och fixa allt annat till det (vatten, hö,mat) sedan var jag duktig och gick 3 gånger fram och tillbaka och slängde massa skräp i sopprumet, bla plast från höbalar, spånbalar mm. Fota även lite grann och tog in hästarna och tog av dom täckena och plocka undan lite grann. Sedan var det då möte som gällde i 1-1,5 timma. Gick bra.

Gick ner till stallet igen och gjorde iordning Märta och red henne. Hon var väldigt stel och tittig i början. Men efterhand blev hon bara mjukare och mjukare. Red lite på en linje mellan två små räcken med 3 galoppsprång imellan. och efter det var hon så ortroligt mjuk, fin och avslappnad så wii vad glad jag blir. Men gud vad svettig hon blev. När jag var klar med henne var det typ mörkt ute, så red inte Lillen så länge men han gick helt okej i mörkret.

En trött Märta efter ridningen :)


/Hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar