söndag 29 maj 2011

är hon inte bedorande? Inte palle därimot...


När jag skulle hämta in lilla Märtis idag för ridning, la hon ner och hon ville minsann inte resa sig. Såg att hon hade en väldigt lös sko så ingen ide att rida henne, så myste med henne istället och sen när jag skulle gå till nästa hage och ta in Candis som jag skulle rida istället reste hon sig och sprang efter. Var redan ute ur hagen då så jag sprang brevid henne längst staketet och så helt plötsligt tvär vände jag och hon efter och sådär höll vi på. Haha tog iaf in Candis och gjorde igordning henne. Då hör jag Hugo "skrika" ifrån paddoken och jag som var precis påväg ut från stallet ner till banan tänkt vad fan? .. När jag kommer ner sitter Hugo på Palle och rider ann mot ett hinder som ligger på 70 kanske, hästen hoppar, hinner knappt landa, sparkarbakut och tvär vänder mot höger. Hugo flyger som en vante ut utanför banan och staketet. Så visar det sig att det var andra gången han ramlat av på exakt samma sätt. Gången innan var för bara en halv minut sedan lixom. Då hoppar jag upp och jag toh faktiskt på mej väste denna gång som tur var. Jag är precis medveten om vad Palle gjort och hur han kommer göra om han gör det igen. Hindret sänker mamma till 40cm och jag hoppar det, palle hinner precis landa, han sparkar bakut och tvär vänder och jag flyger som en vante i backen. På´t igen bara och samma sak händer igen. Vi ramla av 2ggr var alltså 4 ggr på 10 minuter.. Helt omöjligt att sitta kvar. Red han lite vanligt i 15 minuter och sedan började jag hoppa några små hinder i alla gångarter och sen det hindret vi ramlat av igen och då gick det bra :) Bushäst.. Hugo red Candis under tiden för er som undra vad som hände med henne mitt i allt.
Hon är bedorande

/Hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar