måndag 16 maj 2011

Måndag

Hellu alla är söta som läser denna blogg!
Ritit Märta med Hugo och Palle. Skulle först tagit en liten kortare runda. Men självklart bråka märta ganska mycket ett tag i början. Vilket jag tycker är ganska obehagligt eftersom jag känner att jag inte har någon kontroll på henne när hon stutsar upp och ner, backar ner i diken, in i staket, springer i cirklar, springer hemmåt, springer åt ett annat håll och lyssnar NOLL på vad jag ber henne om. Varken frammåt eller bakå. Lillen kan tex stå på bakbenen, springa hemmåt, stutsa, kasta sig hit och dit i galoppen som går ganska fort, dra iväg eller varför inte mitt i galoppen lägga på en tvärnit och kasta sig runt och springa hemmåt. Detta är något som händer i snitt 5 ggr när man rider ut. Men honom har jag kontroll på, hann bara busar och jävlas med mej. Söt som han är. Honom bara skrattar man åt. Men märta är det ju andra gången nu som hon i skogen gör så, eftersom jag är lite försiktig av mej och desutom tänkte jag om jag flyger av nu gör det ont men Märta dör om hon springer över vägen och blir överkörd. Men vi ringde mamma så hon fick komma så kunde hon vara med och då kunde jag slappna av mer och sen bara småbråka hon lite och det var inga problem för mej att reda ut. Vi valde iaf att ta en lite längre runda och märta var jätteduktig sen. Sådan fin häst jag har!  Palle var lite slö/seg i början men efter vi galopperat en gång var han pigg kan jag lova.
Nu ska jag sätta mej och plugga, superkul eller hur?  Fattar inte varför man ska ha läxer och prov när man går i skolan hela dagarna ändå?? dum ide! Får väl stå ut när det är mindre än en månad kvar i skolan.
/Hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar