onsdag 13 juli 2011

dagens ridpass

Gick upp vid 8, käka lite snabbt och gav mej sedan ut till stallet och mocka och städa, vid ca 9 satt jag på Märta och hoppade henne. Hoppa fram på lite hinder och linjer och hoppade sen bana på 80-90 cm, fick lite problem på en linje men la bara ner det lite och sen hoppade det och fortsatte resten av banan. La sedan upp linjen lite igen och kom utan några som helst problem.  Avslutade med att hoppa ett räcke på en meter. Så himla nöjd. Då tänker ni, oj vad duktig hon är då som hoppar en meter men för mej när jag rider Märta är det superbra. Hon är så sjukt duktig och jag måste låta henne sköta hoppandet, och inte lägga mej i och förstöra. Vilket jag lätt gör så fort det blir LITE högre.
Lillen red jag ett kortare dressyrpass på. Helt klart nöjd.Linda båda hästarna och fixa och sen stressa in och käka, byta om, osv. Åkte till hööks köpte träns och flugpannband. sen till Heda. Kom hem vid halv 8, red Lillen igen, provde ett nytt bett, vilket han funka super p. Hoppa även lite på en volt, för bettet skull. Sluta på ca 115 cm, inga problem! Resten av kvällen har bestått av packning till västervik, tävlingen imorgon och fläta lillen som inte ville stå still.

Imorgon är det tävling 90, 1m med plutt. sen stressa hem till hovslagaren och sen blir det åka till västervik med den lilla gula och Palle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar