torsdag 21 juli 2011

I lastbilen Påväg till halmstad

Ligger och Chillar i lastbilen Påväg till Halmstad. Gick upp vid 8 i morse och tog en dusch och packade det sista. Vid 9 gick jag ner till stallet och borstade först Märta och lindade henne. Sedan var det Lillens tur lika dagt fast han fick transportskydd i stället. Lastade vi 10 och dom sprang på lastbilen. Det första Lillen gjorde när han kom in var att slicka på allt ... Fönster, burkar och Märta. (var pantburkar vi lagt i en påse och hängt på en krok, vilkt han nodde till och körde ner huvudet i påsen och började slicka) bushäst. Båda hästarna stog och slickade i vattenkoppen som är ur funktion kan man säga. Så jag tänkte att jag skulle ge dom lite vatten. Jag gick och hämtade en hink och kollade först om Lillen ville ha. Han lekte bara med det. Märta lekte lite, sen drack, kolla läget runt om, lekte lite och drack. Så tänkte jag jag häller i lite vatten i vatten koppen iaf har dom ju lite iaf. Och var gör Lillen? Jo han lapar i sig vattnet som en hund. HAHA och Märta börjar göra lika dant. Så där sår domdär 2 och dricker vatten som hundar i samma vattenkopp Hahah! Så söta! Sedan börjar dom skvätta vatten på varandra knäppisar.
Nu är vi Påväg iaf! Är väl framme straxt efter 2.
Hugo mamma och Axner åker transporten dit och är straxt bakom oss ;)

Blev ju ett jätteintressant inlägg om mina knäppisar! /Hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar