fredag 22 juli 2011

Tappat modet och fallit ner på knä

Gick ju inte alls bra Recultat messigt. I 80 med Märta fick jag 2 stopp. Hon stog imot mycket och vill inte framåt inne på banan. tror det beror på underlaget, var ju gräs + regn så hon blev lite osäker vilket jag med blev och hade jättedålig galopp. På framhoppningen var hon jättefin iaf. I 90 med Märta skulle jag ha bättre galopp. Vilket jag beslöt med för att ha fast jag inte kännde mej säker då. Så red på mer vilket gjorde att när jag närmade mej hindrens tog jag i henne istället så hon stannade tillslut 3 ggr och jag var ute. Men är nöjd att jag inte gick in med den "fega" galoppen utan försökte lite mer iaf. Får se det från det posetiva:) är ju våran första tävling och först gången jag rider henne på gräs så. Måste ju börja någonstans även om jag trott och hoppas på att vår första tävling skulle gå bättre. Hon har ju var grymt fin på cm hoppningarna vi ridit :) Lillen red jag 90 med och han rev 2 eller 3 hinder. Blev lite stark, men det är så han är och både han och jag hade kul och det är ju huvudsaken!

Tänkte ta och göra några pugnter jag är nöjd med.
Börjar med det jag är nöjd med me märta ( denna dag)
-fast hon blev helt annolunda på banan, försökte jag göra det bästa av det. Fick inte "panik" över det.
- jag kunde hantera min nervositet.
- jag bet ihop och kämpade trots mycket motgång.
- istället för att gå in i nästa klass och "fega" lite som i första, försökte jag i allefall förbättra det även om det inte gock så mycket bättre eftersom jag tog i henne istället.
-jag brukar ofta när jag misslyckats bli väldigt ledsen, men jag kunde koppla bort det för stunden och fokusera på kommande ritter och det posetiva.

Med Lillen var det posetiva
- att vi båda tycker det är kul
-jag struntar i om han river bara vi får tävla och ha kul tillsammans
- Lillens energi när han ser hinder, bushäst!

Det gäller fokusera på det posetiva, iaf försöka med det!
"försöker man ger man det chansen att lyckas eller att misslyckas, misslyckas man har men iaf försökt och gjort sitt bästa vilket är en seger i sej, försöker man inte alls har du förlorart större än om du misslyckas!"

Godnatt kram Hilda
-jag kunde hantera min nervositet bra.
- jag bet ihop och fortsatte kämpa trots motgång.
-istället för att gå in i nästa klass och göra samma fel igen, försökte jag göra motsatsen även om jag inte kunde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar