onsdag 6 juli 2011

Vår utrustning - hjälmarna

Det verkar vara det som intressernar folk, utrustning! Så vi kör på det. Har jag lite och blogga om, sådana här dagar :) Hoppas bara dator är på min sida. Nu kör vi på våra hjälmar!

Samshield- min absoluta favorit! Har aldrig haft på med en skönare hjälm. Köpte den sommaren 2008 tror jag eller om det var 2007 men nästan säker på att det var 08. Har ridit i den nästan varje dag sedan jag fick den och den är jättefin fortfarande, har inte gått sönder eller vart några som helst problem. Klart att den har blivit lite solblekt, men pratade med återförsäljarna i Sverige när vi var på en tävling och man kan tydligen lämna in dom på ångning eller va det var skulle det bli som nästan ny igen! man får designa hjälmen precis som man själv vill. Jag valde en ändå en ganska variant men man kan ha hur mycket färger, diamanter, matrial osv man vill i stort sätt. Jag har exakt den på bliden bara det att jag har mitt namn på min med och 5-6 swaroski diamanter vid det röda! Min hjälm kosta runt 6500 kronor.

GPA speed air-Fick Hugo ganska tidigt i sin ridkarriär. Lätt och skön, kommer nu förtiden inte till använding speciellt ofta. Beror mest på att skärmen gått sänder, vilket händer lätt men det finns ju lim. kostar runt 5500 kronor.

Uvex fp3 classic- Lätt och skön hjälm. Jag tycker själv det är lite utav en killhjälm. Det passar ju Hugo eftersom han är en kille ;) finns jättemånga olika modeller, vikter, färgen osv. Just denna kostar 1800 kronor.
GPA pikeur- Denna hjälm har vi 2 likadana av. Jag hade dom under min b-ponny tid och även lite på C-ponny. vet inte hur många sådana jag haft. om jag krascha hjälmen och skulle få en ny ville jag ha en lika dan igen. Visst då fanns det ju inte lika mycket att välja på som idag. Vilket är rätt sjukt eftersom det bara var 7 årsen max. Men tillbaks till hjälmen. Jag kan tyvärr inte han dom längre men hugo rider i dom ibland hemma och så. Kostar 3700 kronor tror ja.
john whitaker - Hugo rider alltid i den hemma. Hade även den som tävlingshjälm innan han fick uvexen. Han har den dock i blå och med Sverigeflaggor på. Har ni säkert sätt bilder på :) Kostar runt 2600 kronor.
Lättvilktshjälm-Vet i fan vad jag har för märke men det är något liknande som den på bilden, jag köpte den till att ha att rida i hemma. Inte slita mer på min fina älsklings hjälm(a) den duger helt enkelt. Tycker den är jättebra för det priset. Jag köpte den på REA och då kostade den 450 kronor, tror den kostar i vanliga fall 100-200 kronor mer.


Räknade ut att vi har hjälmar för 24 250 kronor rätt mycket ändå, men det är ju ändå 7 hjälmar :)
Kommer fortsätt med vår utrustning såhär. något speciellet ni vill att jag skriver om angående vår utrustning?
/Hilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar